Projecten

Best of Belgian Football: meer dan alleen maar voetbal

By mei 14, 2020september 14th, 2020No Comments

De meeste professionele clubs zijn aangesloten bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), het is de officiële instantie die de diverse nationale competities organiseert, en waarbij alle clubs zich kunnen aansluiten. Bovendien staat deze bond in voor de nationale ploeg, onze Rode Duivels!

Meer dan alleen voetbal

De Koninklijke Belgische Voetbalbond had voor een project nood aan expertise in een bepaald technisch domein. Wij konden die expertise leveren en kwamen zo tot een eerste samenwerking. KBVB wilde de beleving van voetbal meer naar buiten brengen en de voetbalbond een positiever imago geven. Met enige fierheid mogen we zeggen dat RMDY werd gekozen om hierbij te helpen. Vandaar zijn we gegroeid naar een volwaardig partnership.

best of belgian footbaal app mockup

KBVB was vooral op zoek naar ‘het meer doen met voetbal‘ en de organisatie sneller en efficiënter laten werken. Door innovatieve technologieën te introduceren en veranderingen binnen de organisatie door te voeren, hebben we kunnen inspelen op de customer experience, hebben we de operational excellence verhoogd en zijn er nieuwe business modellen ontstaan, die een grote impact zouden hebben op de voetbalbond en alle voetbalfanaten.

Door digitalisering , kunnen we voetbal dichter bij de mensen brengen. Door het gebruiken van ICT solutions kunnen we automatiseren, supporters beter in kaart brengen en meer info geven over eender welke wedstrijd. Als voetbalfan zal u niet op uw honger blijven zitten.

 

RMDY zorgde voor de e-Kick off applicatie. Deze app werd gebouwd om de interactie tussen scheidsrechters, secretarissen, spelers en eender wie betrokken bij een voetbalwedstrijd, te verbeteren en te versnellen.

Door het aanhoudende succes van de Rode Duivels kwam supportsclub 1895 uiteraard weer onder de aandacht. Door deze applicatie kunnen supporters beter in kaart gebracht worden en kunnen de supporters zelf gemakkelijk aan tickets geraken voor de wedstrijden van onze nationale ploeg. 

Daarnaast kunnen ook de supporters, sponsors, of andere partijen informatie winnen met de mobiele applicatie: Best of Belgian Football. Deze app is uitgegroeid tot een instrument om als eerste de uitslagen van je favoriete team terug te vinden, spelers over de competities heen op de voet te volgen, afgelastingen te raadplegen, etc. 

Uiteraard blijven wij ook nog actief na het bouwen van deze applicaties. Onze continuïteit naar de klant toe komt in deze case naar boven doordat wij de typische pieken in het gebruik van voetbaldata opvangen en ervoor zorgen dat geen enkele server overbelast geraakt. Uiteraard blijven wij bij elke stap betrokken en geven wij advies bij de gebruikte solutions. 

Enterprise

Al deze nieuwigheden en IT solutions die moeten geïntroduceerd worden, hebben uiteraard een impact op de verwerking van zowel de administratie als op de architectuur. Daarom ging RMDY de prioriteiten die nodig zijn voor een goede werking onderzoeken en oplossen.

RMDY werkt zeer intensief samen met KBVB, communiceert persoonlijk en open met elkaar over het project. Aan het einde van elk project, heroverwegen de ontwikkelaars de prioriteiten. Door middel van een agile approach zijn we erin geslaagd om verschillende projecten simultaan uit te gaan voeren en business hierin te laten meedenken.

Innovation

Digitalisatie, je kan er niet meer omheen. Overal en iedereen wil graag innoveren door te digitaliseren. Zo hielpen we ook KBVB te digitaliseren om voetbal dichter bij de mensen te brengen, intern sneller en efficiënter te werken en de waarde van nieuwe business modellen te ontdekken.

RMDY ontdekte al snel dat KBVB nood had aan Customer Experience, Operational Excellence en betere business modellen. Daarrond werd een strategie uitgeschreven en werden er ideeën uitgewisseld.

Uit deze ideeën kwam een community voort rond een miljoen voetballiefhebbers die voetbal opeens binnen handbereik hadden. Zo werd de customer experience verhoogd.

De operational excellence werd verbeterd door vele formulieren te digitaliseren en automatiseren. Waar we vroeger alles moesten opschrijven, overschrijven, laten nakijken, handtekenen, etc. kunnen we nu een formulier digitaal invullen, laten handtekenen en kan deze met één klik verstuurd worden. Door deze innovatie kan er binnen de bond veel sneller en efficiënter gehandeld worden.

Ook belangrijk zijn de business modellen die vernieuwd moesten worden. Door samen te werken met de voetbalbond, kwamen we tot  applicaties en ideeën die ervoor zouden zorgen dat bijvoorbeeld sponsors met één oogopslag kunnen zien wie aan welke club gelinkt is en ze kunnen de voetbaldata veel beter en nauwkeuriger bijhouden. Want een positief imago voor hun gesponsorde voetbalclub is immers een positief imago voor hen.

Ook jouw organisatie vernieuwen?

Contacteer ons

HQ
RMDY NV
Prins Boudewijnlaan 43
2650 Edegem

T: +32 3 450 86 42
E: info@rmdy.be