Projecten

UX- en UI-design voor logistieke partner Intris

By september 14, 2019september 14th, 2020No Comments

TRIS is de belangrijkste businessapplicatie van Intris en biedt een brede waaier aan logistieke functies, gebaseerd op jarenlange klantenrelaties. Om zich te wapenen tegen de steeds veranderende behoeften in de logistieke sector wil Intris haar applicatie naar een hoger niveau tillen.

RMDY helpt met UX- en UI-design en technische user experience.

Intris is een allround logistieke software- en serviceprovider.

  • B2B
  • Logistieke sector
  • Internationale speler
  • Marktleider in België

Uitvoering

Een breed scala aan logistieke dienstverleners gebruikt de TRIS-applicatie. Om tegemoet te komen aan alle vereisten organiseert het UX-team doorgedreven testsessies waarin alle stakeholders hun noden bespreekbaar maken. Hierop baseren de UX-designers de wireframes en het design. Met de Scrum-methodiek werken we dit project af in tweewekelijkse sprints.

 

We creëren een eigentijdse look en intuïtieve interfaces, ondersteunen gebruikers in verschillende talen en zorgen ervoor dat alle functionaliteiten toegankelijk zijn in één enkel scherm. Kortom, een hedendaagse visie op user experience om de ervaring en het gebruiksgemak van deze toepassing serieus te boosten.

Omdat de IT-infrastructuur van Intris is opgebouwd met Oracle-technologieën bouwen we de interfaces op met een gelieerde technologie: Oracle ALTA UI. Voor onze designers is dit een nieuwe omgeving, voor Intris de meest aangewezen oplossing. We maken onszelf deze kennis eigen en gaan ermee aan de slag.

Resultaat

Wereldwijd werken nu 2500 TRIS-gebruikers efficiënter, in een aantrekkelijke, meertalige en vooral logische web-based interface. Waar vroeger tot zeven verschillende schermen actief waren, gebruikt de app nu één venster.

Het gebruik van Oracle ALTA UI heeft de klantentevredenheid drastisch verbeterd en verkleint de opstap naar nieuwe internationale markten. Deze introductie laat toe om herbruikbare modules en componenten te gebruiken. Dit resulteert in een tijdswinst van 80% bij de ontwikkeling van gepersonaliseerde functionaliteiten.

RMDY draagt met deze nieuwe visuele implementatie bij aan een nieuwe standaard in de logistieke sector. Zowel op vlak van gebruiksvriendelijkheid als tijdswinst hebben we de toepassing doorslaggevend geoptimaliseerd.

 

Toekomst

De oplevering van deze applicaties is geen eindpunt, we zijn betrokken in elke stap, verzorgen nieuwe updates en geven advies bij de potentiële vraagstukken en oplossingen.

Ook nemen we verantwoordelijkheid over de connectie en integratie van de verschillende databases van de KBVB om de informatie vlot en correct op het toestel van de juiste voetballiefhebber te tonen.

Zijn jouw mobiele of webapplicaties ook aan vernieuwing toe?
Of is het tijd om van scratch te beginnen?
Contacteer ons

HQ
RMDY NV
Prins Boudewijnlaan 43
2650 Edegem

T: +32 3 450 86 42
E: info@rmdy.be